The journey - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu The journey - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

The journey

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

02 December 2014 | Australië, Rockhampton

Ondertussen raak ik er wel aan gewend, aan het wisselvallige leven van een backpacker waar toch ook een soort van ritme in zit. Steeds weer afwachten in wat voor hostel je terecht komt, wat voor sfeer er heerst, hoe netjes en schoon het is (of niet), wat voor mensen er bij je op de kamer slapen en hoe natuurlijk de wifi verbinding is.

Want ook hier heeft iedereen op zijn minst een telefoon, tablet of laptop mee. Erg handig om je reis verder te plannen, hostels te boeken of tripjes en tours regelen.

Maar zoals vele anderen maak ik vaak gebruik van de Lonely Planet, dé handleiding voor als je op reis gaat. En kunnen ze bij sommige hostels ook genoeg regelen. Daarnaast komt hostelworld.com, tripadvisor en Google Maps ook vaak goed van pas.

Ik heb al wel een route gepland natuurlijk, maar niks concreets. Op een paar dingen na; met oud en nieuw in Sydney, de Great Ocean Road tussen Melbourne en Adelaide afleggen en in januari een 10 dagen trip met een 4x4 wagen door de outback van Australië. Vooral dat laatste kijk ik erg naar uit!

Ondertussen reis ik de oostkust af van noord naar zuid , zoals de meeste mensen dat doen (of andersom).

Dus van Cairns naar Sydney met een tourbus, waarbij je zelf mag bepalen in welke plaats je uitstapt. Daarna van van Syney naar Melbourne met de trein. Melbourne - Adelaide weer met de bus en van Adelaide naar Alice Springs met een 4x4 wagen.

Als ik in Melbourne ben probeer ik ook nog Tasmanie aan te doen.

Bijna elk gesprek met een "mede-backpacker" begint met waar je vandaan komt en hoe je reis er uit ziet. Kan soms ook erg handig zijn om zo te bepalen wat de volgende trip of bestemming wordt!

Er lopen hier trouwens ontzettend veel Duitsers en Engelsen rond, het lijkt net Spanje in de zomer periode, alleen hier gaat het niet alleen maar om het zuipen, want dat kan hier reteduur zijn. Dus daarom drinken de meeste mensen goedkoop bier uit de supermarkt of "goon"; goedkope wijn uit pak dat niet te zuipen is.

Ondertussen is het al bijna kerst en al vanaf dat ik in Singapore ben (11 november), is het overal al in kerstsfeer. Vooral de winkels en winkelcentra. Kerstbomen, lichtjes, kerstversieringen, kerstliedjes, kerstmannen...

Heel raar idee, want dit strookt namelijk niet met wat ik gewend ben: kou, korte dagen en vaak pas na 5 december gaat het los qua kerst in Nederland.

Op dit moment zit ik in Rockhampton, een stadje bekend om zijn vele vee-houders en rundvlees. Maar er is hier vrij weinig te doen. Dit is ook meer een tussenstop tussen mijn vorige plaats, Airlie Beach, en de volgende bestemming: Hervey Bay, waar ik morgen heen ga.

  • 02 December 2014 - 11:29

    Janna:

    Dag Lieverd

    Dank je wel voor het mooie verslag,is steeds weer leuk om te lezen

    gr Peter en Janna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 8512

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 03 Februari 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: