Stuck in the mud - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu Stuck in the mud - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

Stuck in the mud

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

11 December 2014 | Australië, Noosa Heads

(Een aantal foto's zijn bij de vorige reisverslagen toegevoegd! )

Ondertussen meer dan 1600 kilometer en vele reiservaringen verder ben ik alweer aangekomen in Noosa. Twee plaatsen verder na mijn vorige reisverslag, dus heb nog wat in te halen.

Na Rockhampton ben ik doorgereisd naar Hervey Bay. Dit is 1 van de 2 plaatsen om op Fraser Island te komen; het grootste zandeiland ter wereld waar je alleen met een 4x4 wagen mag komen.
Bij het hostel in Hervey Bay kon je gratis een fiets lenen, dus na 4 weken niet gefietst te hebben maar even gekeken of ik het nog wel kon zonder zijwieltjes. Het links rijden en fietsen over de stoep went snel moet ik zeggen! Tijdens mijn verblijf in dit hostel heb ik trouwens ook een motortourtocht voor een weekend in Tasmanië geboekt, iets dat hoog op mijn denkbeeldige to-do lijstje staat!
Maar goed, Fraser Island; 1 groot zandeiland met een lengte van 120km en op zijn breedst 25km. Het strand (75 mile beach) wordt gebruikt als autoweg en landingsbaan voor vliegtuigjes en het is de enige plek ter wereld waar regenwoud op zand groeit.

Hier heb ik afgelopen weekend een 2-daagse tour gedaan met een groep van 15 mensen in een 4x4 bus/truck. We waren nog maar een halfuur aan het rijden toen het begon te regenen en daarna met bakken uit de hemel viel.
Dus een eiland, bestaande uit alleen maar zand en een enorme hoeveelheid aan regen staat gelijk aan 1 grote modderbende.
Omdat voor ons een jeep vast zat, moesten wij stoppen en kwamen ook zo vast te zitten... Uiteindelijk zijn wij er door een andere truck uit getrokken en hebben wij de jeep meegesleept. Dat ging met zo'n geweld dat die mensen er wel met een whiplash vanaf moeten zijn gekomen.

Al met al hadden we een fantastische gids en een geweldige groep. Ontzettend leuke gesprekken gehad en leuke mensen leren kennen. En natuurlijk veel van het eiland gezien.
Waaronder Champagne Pools, een hoop rotsen met een soort van zeewaterbad dat wordt bijgevuld door de golven die op de rotsen neerslaan.
Lake Wabby met van die visjes die je voeten schooneten.
Indian Head; een klif waarvan we zeeschildpadden en haaien konden spotten.
Daarnaast nog een korte rondvlucht over het eiland gemaakt met een klein vliegtuigje. Dat was echt de moeite waard!
Op het strand ook nog 2 dingo's gespot, soort van honden. Deze waren op jacht naar voedsel in een tentje vlakbij.
Al met al een fantastisch weekend gehad!

Mijn vorige stop was in Rainbow Beach waar ik niet veel bijzonders heb uitgevreten en ben nu dus in Noosa; in een super hostel met toffe mensen en met bedden en douches die gelijkstaan aan het niveau van een hotel.
Morgen naar de Australia Zoo, dat door Steve Irwin groot is geworden.

  • 11 December 2014 - 18:02

    Mama:

    Lieve jongen! Weer mooi om wat van jou te lezen! Je doet nog steeds leuke dingen daar! Nu ook op naar de kerst, zal wel vreemd zijn daar! Kerst vieren met het warme weer erbij! Weer een heel andere ervaring dan zo koud!! Het lijkt me wel leuk, een keertje zo lekker warm bij de kerstboom te zitten....(dan bedoel ik niet bij de kachel..haha) Ook nog leuke dingen in het vooruitzicht voor je.... Nog heerlijk genieten daar hoor!! Lieve groetjes van je moeder.

  • 12 December 2014 - 13:49

    Gerda:

    Hoi King
    Geweldig die verhalen, mooie ervaringen en super dat je leuke mensen ontmoet en de prachtige foto's toppie.
    Op naar de volgende belevenis

  • 12 December 2014 - 19:03

    Frans:

    G'day mate,

    Gaaf man al die verhalen. Het is net of ik er weer ben.
    Heb je de casoarie (hoe spel je dit) vogel nog op fraiser gezien?
    Bij Indian head heb ik nog walvissen gezien.

    Have fun mate!!

    Greetings Frans

  • 12 December 2014 - 23:12

    Richard:

    How ya doing!
    Echt te mooi inderdaad! Geweldige en.onvergetelijke ervaringen!
    Nee, heb de Cassowary (zo spel je het, haha), nog niet in het wild gespot! Wel in de dierentuin gisteren..
    Maargoed ook, want kunnen nogal gevaarlijke beesten zijn lees ik op alle borden ;)
    Heb vanaf Indian Head alleen grote zeeschildpadden en een haai gezien. Ergens in de verte zou nog een dolfijn zwemmen, maar die heb ik helaas gemist...
    Ben ook wel benieuwd naar jou ervaringen hier!!
    Cheers mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8518

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 03 Februari 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: