Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

Townsville

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

26 November 2014 | Australië, Townsville

Ik heb nog geen nieuwe foto's kunnen uploaden bij mijn vorige en huidige reisverslag helaas. Heb eindelijk een snelle internetverbinding, maar de site werkt niet mee...

Alweer een paar geleden dat ik iets heb geschreven, maar ondertussen zit ik alweer in Townsville; de Capital City van de staat Queensland. Ongeveer 350 kilometer ten zuiden van mijn startpunt; Cairns.

Met nog vele gerenoveerde 19e eeuwse gebouwen heeft Townsville af en toe wel iets weg van een Wild Western scène, maar dan in een nieuw jasje gestoken. 

De meeste backpackers gaan hierheen voor Magnetic Island. Die heet niet zo omdat deze zo magnetisch is, maar omdat de ontdekker van Australië, kapitein James Cook, dacht dat dit eiland zijn kompas beïnvloedde. Dit is nog nooit bewezen trouwens... 

Magnetic Island is een resort eiland met baaien, stranden, heuvels en veel bos. Soort van Schiermonnikoog zeg maar, maar dan anders ;)
Ik besloot om van de veerboot-steiger naar de Horseshoe Bay te lopen, dit leek niet zover op de kaart, maar ik weet ondertussen dat je je daar lelijk in kan vergissen in Australië. Dus naast de 1,5 liter water maar een liter extra ingeslagen, want het was behoorlijk warm.

Na een 2 uur durende wandeling zonder iemand tegen te komen over iets wat een pad moest zijn met keien, zand, kiezelsteentjes kwam ik eindelijk weer in de bewoonde wereld, waar ik bij toeval de Zwitsere kerel uit het vorig hostel tegen kwam.
Na een echt zware klim van zo'n 250 meter had ik uiteindelijk wel een geweldig mooi uitzicht over het eiland. 
En dat, allemaal op slippers. Tsja, dit had ik niet van tevoren gepland, maar het was na het vele zweet en lamme voeten echt de moeite waard!
Dus bij de baai mijzelf op een paar Corona's getrakteerd natuurlijk. 

Vandaag is de laatste dag in Townsville en ga ik door maar Airlie Beach en de Whitsunday Islands. Een ritje van ongeveer 6 uur. Daar blijf ik tot en met zondag om daarna door te gaan naar Hervey Bay / Fraser Island.

Cya later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 8561

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 03 Februari 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: