A little too late - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu A little too late - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

A little too late

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

17 November 2014 | Australië, Kuranda

Een paar dagen te laat, want hier is het alweer donderdag(nacht), maar nog even een kort verslagje van mijn maandag.

Hier in het hostel helpen ze je bijna overal mee als je iets wilt plannen. Zo had ik maandagmorgen totaal geen idee wat te doen, dus heb ik even geïnformeerd bij Sarah die hier werkt.
Er is zoveel te doen hier, vandaar ook mijn late blog. En het is allemaal redelijk betaalbaar! 3 dagen op een zeilschip, skydiven, bungeejumping, snorkelen of duiken. Een kleine greep uit de vele activiteiten en daarnaast is het in het hostel elke avond ontzettend gezellig met de andere backpackers. Van een superrelaxte Engelsman die af en toe doodgewoon een jointje rookt tot een hyperactieve Amerikaan die niet stil kan blijven zitten.

Maargoed, maandag.. Om niet af te dwalen.
Bij het hostel werd ik door een touringbus opgepikt en naar de Skyrail (kabelbaan) gebracht. Deze gaat zo'n 10 kilometer over het Daintree Rainforest heen en onderweg stop je 2x in het tropisch regenwoud voor een korte wandeling en geweldige uitzichten. Het is echt gewoon onrealistisch, zo geweldig mooi! Het Daintree Rainforest is het oudste tropisch regenwoud ter wereld en is honderden kilometers groot (12.000km2).

Uiteindelijk stopt de Skyrail in Kuranda, een dorpje midden in het regenwoud. Ontzettend toeristisch en ze verkopen haast allemaal dezelfde souvernirs. Hier heb je onder andere een kleine wildlife park met wombats, koala's en kangoeroes! Eindelijk een kangoeroe van dichtbij gezien! Maar hoop later nog 1 in het wild te kunnen spotten.

Rond half 4 smiddags gaan we met een trein langs prachtige uitzichten en fotomomenten terug naar Cairns. Na 2 uur in de trein vond ik het eerlijk gezegd ook wel mooi geweest. Kuranda en de trein kennen een hele geschiedenis van een familie die daar in de 19e eeuw hun houtkapbedrijf begonnen. Het spoor loopt dwars door het hete regenwoud en bij de bouw zijn er ook verscheidene mensen die het loodje erbij hebben neergelegd door de zware omstandigheden.
Tijdens de rit werd dan ook vanalles uitgelegd door een gids, maar kon door de warmte in de trein nauwelijks mijn ogen openhouden. Vergelijk het maar als je vroeger op een zomerdag in zo'n gele boemeltrein van de NS zat. Alleen reed deze wel op tijd...

• 19 November 2014 - 16:08

Mama:

Hoi lieve jongen, Wat weer een mooi verslag, je beleefd daar al heel wat! Geweldig!! En ook veel aanspraak in je hostel, je bent zeker niet alleen daar!!! Zo beleven we met je mee hier in ons ' koude kikkerlandje' ..... Ik kijk weer uit naar je nieuwe verslagen weer. Hartelijke groetjes van je moeder! XXX

• 19 November 2014 - 21:15

Papa:

Mooi reisverslag en foto's. Fijn dat wij zo kunnen meegenieten.

• 19 November 2014 - 22:48

Je Big Sista':

Prachtig wat jij allemaal beleefd en meemaakt! Zo boeiend ook hoe j je blogs schrijft! Ze zijn eigenlijk te kort hihi....

• 20 November 2014 - 13:05

Francisca:

Hallo 'buurman',

Leuk om zo mee te kunnen lezen over je belevenissen.
    Marlies is gisteren thuisgekomen uit Zuid-Amerika dus haar verhalen horen we nu live.

We wensen je nog veel plezier en interessante belevenissen toe.

Groeten,
    Peter en Francisca

• 20 November 2014 - 13:39

Jolanda:

om jaloers op te worden geniet er lekker van

• 20 November 2014 - 17:45

Anita:

Tja, dat sparen was wel nodig...
    Het geld vliegt er zo doorheen...
    Maar dan heb je ook wat gezien en te vertellen.
    Vakantie is genieten en veel ervaringen opdoen maar dit is allemaal wel ernstig veeeeel.
    Geweldig zeg.
    Blijf je zo lekker volgen.
    Leuk
    Groetjes van ons.