The Sunshine State - Reisverslag uit Cairns, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu The Sunshine State - Reisverslag uit Cairns, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

The Sunshine State

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

16 November 2014 | Australië, Cairns

G'day, how ya doing?

Na een 8 uur lange, slapeloze vlucht van Singapore naar Brisbane en een 2 uur durende vlucht naar Cairns ben ik eindelijk (uitgeput) aangekomen in Cairns; het beginpunt van mijn reis.
We moesten nog 20 minuten boven Brisbane rondcircelen trouwens, omdat president Obama aankwam op het vliegveld. Ik was er al wel klaar mee met het vliegen en dan moet die kerel uitgerekend dan komen, maargoed...

Cairns ligt in de staat Queensland en wordt ook wel Sunshine State genoemd, nu weet ik waarom! Echt, Cairns is een zonovergoten stad met palmbomen en vijgenbomen, gewoon onwerkelijk. Maar kan er makkelijk aan wennen! De temperatuur is hier ongeveer hetzelfde als in Singapore, maar stukken aangenamer door de lagere luchtvochtigheid, al ligt Cairns nog net in het tropische gebied van Australië en heb je in het noorden dus ook de tropische regenwouden.

Zaterdagavond even het centrum bekeken, biertje gescoord en een broodje kebab. Daarna bij het hostel met een paar Engelsen en Australiërs buiten gezeten en gepraat over hun reizen, ervaringen en to-do's.
Zo zat er een pa met zoon en dochter die kriskras door Australië reizen en een Engelse kerel die hier nog een tijdje blijft.

Het is echt een geweldig land met ontzettend vriendelijke en behulpzame mensen. Het begint al op het vliegveld met "G'day mate, how are you doing?" En dat accent, echt super!
En het is echt een backpackers cultuur. De meeste gesprekken beginnen met "where you from?" En velen vragen of ik uit Duitsland kom... Maar ze hebben vast niet door dat ik dat niet als een compliment opvat.

Ben wel blij om eindelijk mensen om me heen te hebben die ik kan verstaan en dat ik aan het einde van de dag niet naar Aziatisch eten ruik. Begrijp me niet verkeerd, Singapore is echt een geweldige stad!

Vandaag Cairns bij daglicht bekeken, over de boulevard gelopen en zit nu met 2 Zwitsers buiten, terwijl ik een beetje ga uitzoeken wat ik hier ga doen komende dagen en ben mijn reis een verdere invulling aan het geven.

Ohja, als je een melding wilt krijgen als ik een nieuw verhaal heb moet je even je emailadres doorgeven of hieronder plaatsen...

  • 16 November 2014 - 10:13

    Leroy:

    Sounds nice mate!

  • 16 November 2014 - 11:10

    Jose:

    Wow bro', kgeloof dat ik nu toch echt btj jaloers begin te worden hoor ;p
    Enjoy!!

  • 16 November 2014 - 15:05

    Janna:

    Hou Richard

    als men je weer groeten ,wordt in dit land ook vaak terug geantwoord met.......Not Bad

    Hoorde ik vaak mijn familie antwoorden

    Leuk dit verslag en bij ons gaat verder alles prima hoor,vind het gezellig mijn dochter even weer thuis.



    xx Peter en Janna goede reis en veel plezier!!

  • 16 November 2014 - 20:56

    Mo:

    Gaaf man, echt je beschrijft als zo mooi..... Echt gaaf man

  • 17 November 2014 - 13:42

    Aletta:

    Mooi man, die foto's daar kijk ik maar niet naar want anders word ik jaloers.
    Geniet er nog lekker van!
    Groetjes je sista

  • 17 November 2014 - 19:24

    Lambert De Haan:

    Hoi Richard,

    Leuk om je avontuur vrijwel live mee te beleven.

    Have fun out there

    Lambert, Karin
    Mark en Thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 8558

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 03 Februari 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: