Almost there - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Richard Vries - WaarBenJij.nu Almost there - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Richard Vries - WaarBenJij.nu

Almost there

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

14 November 2014 | Singapore, Singapore

Het backpackersleven bevalt me prima! Donderdag eerst heerlijk uitgeslapen, wat waarschijnlijk 1 van de effecten is van de jetlag, of zou het gewoon aan het vakantiegevoel liggen?
Als ik wakker wordt zie ik dat er een briefje ligt met contactgegevens en een "Goodbye verhaaltje" van de Oezbekistanees (zoiets?) die vroeg is weg gegaan voor een sollicitatiegesprek en zijn reis vervolgt.

Verder de hele middag een beetje rondgewandeld door de Botanic Gardens, echt prachtig! Met allerlei tuinen, van een Healing Garden met medicinale planten tot de Fregrance Garden met plantsoorten die verschillende geuren afgeven en een tropisch regenwoud. Geweldig gewoon. Ook al heb ik vrij weinig met planten en kan ik zelfs cactussen laten verdorsten in de vensterbank, hier had ik nog wel langer kunnen blijven.

In de avond ben ik naar het skydeck op het Marina Bay Sands hotel geweest om de skyline van Singapore bij nacht te bekijken. Ook een onvergetelijke ervaring als je de mooi verlichte Marina Bay Gardens ziet, de flats van downtown en er kilometers verderop geen einde aan de lichtjes lijkt te komen.

Eenmaal terug in het hostel zie ik dat er 3 nieuwe kamergenootjes bij zijn gekomen: Filipijnen. Ik stel me voor, maar ze zijn een beetje afstandelijk, najah, prima.
Niet veel later komt Dean binnen, de Amerikaanse kamergenoot die er woensdagavond bij is gekomen. Wel een toffe kerel en hij is bezig met een Around the World trip, van Detroit naar West Afrika, Europa, Singapore en straks naar San Fransisco.
We praten even bij en besluiten om wat eten te scoren. Ergens in een winkelcentrum op de begane grond hebben we een complete maaltijd voor 7 Singapore Dollars, echt goedkoop! Dezelfde middag heb ik namelijk in Chinatown voor 20 Singapore Dollar een mager maaltijdje verorberd....

Daarna bij Clarke Quay, een rivier door Singapore, wat gedronken. Het was Happy Hour tot 12 uur, maar dan nog is de alcohol best prijzig. Wel een geweldig mooi uitgaansplek trouwens met karaoke barretjes en zelfs een Schotse bar: de Highlander, waar het personeel in kilts loopt.
Na een paar Cola Captain Morgan's weer terug naar het hostel gegaan.

Op het moment van schrijven is het alweer vrijdag 14:00PM, en net even de toerist uitgehangen in Chinatown en een aantal souvenirs gekocht. Het is ongelovelijk hoe de prijzen kunnen verschillen voor hetzelfde artikel in de vele kraampjes en winkels.

Ik zal nog weer even een paar foto's uploaden, mijn tas inpakken en dan tegen het einde van de middag richting het vliegveld voor mijn vlucht van 20:50 naar Australie! Eerst een tussenstop in Brisbane om daarna door te vliegen naar Cairns waar ik tegen een uur of 12 's middags aankom (lokale tijd), dat is een uur of 3 uur 's nachts bij jullie.
Ik heb er zin in!!! Australia here I come!!

  • 14 November 2014 - 08:03

    Gerda:

    Hoi King,
    Geweldig dat jij je zo vermaakt, je bent nog maar amper weg en hoor al namen van mensen of je ze al jaren kent.
    Gewoon tof al die indrukken.
    Vindt dit ook een leuke site voor zoiets heb er al meerderen gevolgd en vindt het altijd schitterend om de foto's te zien en de verhalen.
    Wens je een goede reis naar Cairns waar het ook prachtig is en waar Sarah gewoond heeft.
    Volg het via het internet en ben impressed.
    Laterzzzzzzzzz

  • 14 November 2014 - 13:03

    Marijke:

    Haai buur,

    Jee wat een ervaringen doe je nu al op.
    Ik vind je zo dapper dat je dit allemaal alleen doet.
    En inderdaad alsof je iedereen al kent. Heerlijk hoor.
    En fijn dat je deelt met ons wat je allemaal doet, ga zo door en Genieten met hoofdletter G.
    greetz Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 8529

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 03 Februari 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: