De stad verkennen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Richard Vries - WaarBenJij.nu De stad verkennen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Richard Vries - WaarBenJij.nu

De stad verkennen

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

12 November 2014 | Singapore, Singapore

Vandaag mooi optijd wakker.. Mijn kamergenootje, een kerel uit Oezbekistan waar ik de naam van niet kan uitspreken of uberhaupt kan spellen, slaapt nog.
Eenmaal te hebben gedouched en ontbeten stap ik naar buiten en ga ik eerst de buurt verkennen; Chinatown. Het hostel ligt hier middennin en blijkt achteraf een mooi centraal punt te zijn om met het openbaar vervoer te reizen.
Dit doe ik hoofdzakelijk met de MRT; Mass Rapid Transit, of anders gezegd: de metro. Tijdens de spitsuren sta je trouwens als een sardientje in een blik in de de trein.

Maargoed, Chinatown; een plek met smalle straatjes, veel kraampjes en winkels, heel veel eetkraampjes en ontzettend veel Aziaten... Nu voel ik me echt een outsider, heerlijk! De geur van de vele eetkraampjes komt je overal tegemoet.

Er was in ieder geval 1 ding wat ik zou gaan doen als ik hier heen ging; naar het Marina Bay Sands hotel. Dit is 'swerelds duurste gebouw (4,7 miljard (Amerikaanse) dollar) en ontworpen door Las Vegas Sands, bekend van de casino's.
Op het Skydeck heb je een geweldig mooi uitzicht over de stad en de Marina Bay Gardens.
Helaas mocht ik geen duik nemen in het welbekende zwembad op het dak. Op tv lijkt het altijd alsof je op het randje van de dak zwemt, maar tussen het zwembad en de dakrand zit nog 2 meter.

Eenmaal dat te hebben gedaan heb ik nog een rondje downtown gedaan, maar dat was niet veel bijzonders, dus maar weer terug naar Chinatown en vanaf daar naar Sentosa Island gegaan; een resort met een aantal hotels , attracties en mooie stranden.
Hier heb ik het Sea Aquarium bekeken met vele soorten vissen en kwallen. Maargoed, dat laatste heb je thuis ook...
Op het strand heb ik even wat gegeten met een heerlijk Tiger biertje!
Voor de rest ook veel gezien van de mooie sculpturen en de natuur, wat op een klein tropisch regenwoud lijkt.

Uiteindelijk weer terug gegaan naar Chinatown en het valt me ondertussen op dat er een soort gedragscode is op de vele roltrappen hier: als je geen haast hebt ga je aan de linkerkant staan, om ruimte vrij te houden voor mensen die de roltrap af willen rennen als ze haast hebben.
En echt overal hebben ze airco, want buiten is het net als in Nederland met een hittegolf, maar dat is hier de hele dag en het hele jaar door!

De regenbuien die hier heel heftig kunnen zijn heb ik vandaag toevaligerwijs weten te ontwijken toen ik in de metro zat en in de AquaZoo.

Op moment van schrijven is het hier nu 21:30, dus ik ga zo maar eens een biertje of 2 scoren en kijken wat het nachtleven hier inhoud!

• 12 November 2014 - 17:26

Natascha Bakker:

Geweldig topper! Blij dat je doorgezet hebt.
    Lekker genieten! Lees met je mee

• 12 November 2014 - 17:43

Marcel:

Wat gaaf! Ik ben er achter wat ik vergeten ben om te doen! Een backpack avontuur te doen, ik zal het nu niet meer doen want denk dat Henny er niet vrolijk van wordt... Geniet jij lekker en maak niet steeds van die foto's want dan ga ik steeds meer denken had ik maar...... Nee zonder gekheid ik vind het gaaf dat je dit met ons deelt, zo leven we nog meer mee als we al doen! Zwagert, succes en have fun! Groeten Marcel

• 12 November 2014 - 21:00

Oom Piet En Tante Anja En Je Neef Frans:

bedankt voor je leuke reis verslag geniet er van /alvast proost op je volgende biertje.groet uit het mistige winsum.

• 13 November 2014 - 09:01

Jose:

Wat al een superervaringen bro'!!
    En j bent nog maar net op reis ;)!!
    Op naar je next blog.... :)