Crocs, een slang en zwemmen in de watervallen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu Crocs, een slang en zwemmen in de watervallen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

Crocs, een slang en zwemmen in de watervallen

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

22 November 2014 | Australië, Cairns

(Foto's komen nog)

Ondertussen zit ik alweer een week in Australië en het voelt alsof ik hier al een maand ben! Al zoveel van Cairns en de omgeving gezien, but there is more to explore!
Om te beginnen zal ik eerst even een samenvatting doen van 2 trips die ik heb gemaakt buiten Cairns.

Woensdag zijn we onder begeleiding van een gids naar het Daintree Rainforest geweest en Cape Tribulation, een omgeving met mooie stranden waar het regenwoud aan grenst.
Deze gids is van origine 1 van de Rainforest aboriginals; de Kuku Yalanji. Het was eerst een dik 1,5 uur rijden, waarna we eerst koffie en thee hebben gedronken en hij ons welkom heette in hun Rainforest.

Het is echt een ontzettend bijzondere ervaring als je door zo'n oeroude regenwoud loopt, waar een heel volk heeft geleefd en nog steeds stammen zijn. Ja, ook boomstammen, maar die bedoel ik niet.
Je moet er zijn geweest anders kan je de ervaring niet begrijpen.
Hij vertelde ons over bepaalde tradities en hoe zij het Rainforest zien, dat volgens de mythologie is gecreëerd door de 'Rainbow Serpent'.
Het hele gebied is ook heilig voor hun, elke boom, dier en alles wat er leeft. Als je ook maar iets aan het Rainforest beschadigd, dan is dat onacceptabel.

Na deze tocht hebben we met een bootje over de Daintree River gevaren en krokodillen gespot. Dit was een andere gids, maar wel eentje met humor en heel veel kennis van de crocs!
Uiteindelijk nog een rondje door Port Douglas gereden en weer terug naar het hostel.

De dag erna hebben we onder begeleiding van een fantastische gids van Barefoot Tours de hoogvlaktes buiten Cairns bezocht; de Atherton Tablelands. Een gebied met veel landbouw, vee en alternatievelingen. En geschikt voor ansichtkaarten, zo mooi.
Onderweg kon hij honderduit vertellen over Cairns, de geschiedenis, de omgeving, de dieren en vegetatie.

Met een tocht door het regenwoud kwamen we bij toeval nog een slang tegen en niet veel later wist hij nog een kikker te vangen die giftig is. Niets aan het handje, je gaat er niet dood aan...
Even later hebben we nog gezwommen in een kratermeer, heerlijk geluncht met fruit uit de omgeving en nog een Wallaby gespot. Dit zijn de wat kleinere kangaroes.
Daarna nog bij 3 watervallen gezwommen, waarvan 1 de "Millaa, Millaa"; de beroemde waterval van de Herbal Essence reclame met de vrouw die haar haar achterover gooit.

Ik wou dat ik elke minuut van de dag woordelijk zou kunnen beschrijven om duidelijk te maken hoe mooi alles is, maar het is de ervaring die je zelf moet meemaken denk ik.

• 22 November 2014 - 22:48

Janna:

Mijn complimenten voor jou verhaal,je maakt er een prachtige belevenis van
    Gr xx

• 24 November 2014 - 21:07

Jan:

Hallo Richard,

ben vanmiddag bij je op de afdeling geweest en zag je blog staan.
    Maak er wat van, ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.

groet
    Jan