Crikey! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu Crikey! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Richard Vries - WaarBenJij.nu

Crikey!

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

19 December 2014 | Australië, Byron Bay

Australia Zoo, opgericht door zijn ouders, maar groot geworden door de Crocodile Hunter, Steve Irwin, met zijn bekende uitspraak "Crikey!" als hij weer iets interessants zag.
Echt een fantastische plek om de wildlife van Australië van dichtbij te bekijken, al heb ik natuurlijk al een aantal soorten gespot tijdens mijn tours in en buiten het regenwoud; dingo's, Wallaby's, een slang, krokodillen, schildpadden en een haai.

Hier heb ik vorige week op een bewolkte en regenachtige dag mijn tijd doorgebracht. Was voor de verandering wel even lekker, een beetje afkoeling! In het Crocoseum nog een krokodillenshow en een vogelshow bekeken, echt geweldig mooi om te zien. Het hele park is ruim opgezet en ingedeeld in verschillende gebieden, zoals Azië met tijgers en een bamboe-woud, Africa met kamelen, neushoorns en giraffes en een reptielengedeelte met onder andere 1 van de eerste gevangen krokodillen van Steve Irwin.
Het hele park ademt gewoon Steve, vooral tijdens de show in het Crocoseum. Je ziet de passie van de mensen die nauw met de dieren samenwerken. En na het lezen van het boek, geschreven door zijn vrouw na zijn dood, snap ik waarom. Hij heeft het hele park zelf ontworpen en grotendeels zelf gebouwd en heeft er al zijn energie en passie in gestopt. Ik heb nu zeker meer waardering voor deze man gekregen!

Daarna bleef ik nog 1 nacht in Noosa om daarna door te gaan naar Brisbane; the River City.
De eerste avond een streetmarket bezocht waar ze onder andere poffertjes hadden! Wel de laatste plek waar je ze verwacht...
Dezelfde avond in een kroegje met goede livemuziek een aantal biertjes gedronken en aan de praat geraakt met een Nieuw-Zeelander die hier op bezoek was voor zijn kinderen, maar Nieuw-Zeeland toch echt wel mooier vind dan Australië.

Ik had een hostel in West-End, het zuidelijke deel van Brisbane, met ontzettend leuke barretjes, restaurants en winkels. Ook de South Bank Parklands is een geweldige plek om te kunnen relaxen. Dit is een park, uitgestrekt langs de zuidelijke oevers van de Brisbane River met een strand, lagoon en gazonnetjes om te chillen.
Tijdens mijn verblijf in het hostel raakte ik aan de praat met een Duitser, Max en maandag zijn we naar Mount Coot-tha geweest voor een uitzicht over de skyline van Brisbane.
We hadden genoeg gespreksstof, aangezien hij ook motor rijd en bier drinkt, what else do you need more?

Op moment van schrijven ben ik beland in Byron Bay, een surfersdorpje met genoeg uitgaansgelegenheden en toeristische winkeltjes. Ik probeer het hier wat rustiger aan te doen met het uitgaan, aangezien dat als bierliefhebber een nogal grote kostenpot kan worden met de hoge alcoholprijzen hier.
En dat inhouden is soms nogal moeilijk!
Net weer terug van een wandelroute met mooie uitkijkpunten langs de kust, waaronder een 113 jaar oude vuurtoren, die er nog als nieuw uit ziet. En het meest oostelijke punt van het Australische vasteland bezocht!

Voor de afwisseling zoek ik zo het strand en de zee maar eens op. Waarom? Omdat het kan! :)
Voor de mensen die na vandaag vakantie hebben; fijne vakantie en prettige feestdagen alvast toegewenst! Ook voor de mensen die geen vakantie hebben natuurlijk ;)

Cheers mate!

  • 21 December 2014 - 16:25

    Piet En Anja Bos:

    richardhallo even een groet uit winsum wij lezen je reisverslag altyd met plezier wij wensen je fyne feestdagen toe nog bedankt voor je kaart.wij hebben op dit moment echt donkere dagen voor kerst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 20 Okt. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8534

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 03 Februari 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: